Kagod pokušavamo duboko uroniti u život djeteta nailazimo na bekonačno bitne zagonetke i pitamo se: Kako duhovno-duševna dimenzija djeluje na dijete do promjene zuba? Kako duhovno-duševna dimenzija djeluje na dijete kada ga odgajamo, podučavamo u osnovnoj školi? I na koji bi način se mi sami trebali povezati s tom duševno-duhovnom dimenzijom?
... Iz dubina ljudske prirode potrebno je iznijeti toliko spoznajnih snaga da bi dobili mogućnost promatranja cijelog čovjeka u njegovom postojanju i u njegovom razvoju, promatrajući tijelo, dušu i duh, isto kao što fizički promatramo uređenje ljudskog oka, ljudskog uha.
Ako u običnom životu zahvaljujući našem sadašnjem prirodno-znanstvenom odgoju nemamo ovu spoznaju, onda je moramo izgraditi. Govorim o izgrađivanju spoznaje koja može omogućiti pravi uvid u unutarnje tkivo dječjeg života. A na ovaj uvid nagovara i promatranje koje se nesputano predaje životu.
Rudolf Steiner, osnivač waldorfske pedagogije, iz predavanja održanog 16. kolovoza 1922. godine na Oxfordu.
Waldorfski odgoj veliku pozornost posvećuje manualnim, umjetničkim vještinama. U skladu s godišnjim kalendarom organizirat će se radionice različitih sadržaja. Izrađivat će se lutke s kojima će djeca sudjelovati u predstavama koje programski prate godišnji kalendar i kršćanske svetkovine. Organizirati glazbene radionice koje neobremenjenim pristupom zvuku i pokretu otvaraju djeci osebujni svijet ritmova i melodija.
U pričaonicama djeca će moći čuti priče iz različitih narodnih predaja. Stručne osobe pričat će djeci priče u skladu s godišnjim kalendarom, unoseći i elemente scenskog izraza.
Osim što su ove radionice najbolja priprema za školu, sve aktivnosti vezane uz projekt, zajedno s predavanjima koja bi posebno senzibilizirala roditelje za sadržaje i načela waldorfskog odgoja, provode se s jasnim dugoročnim ciljem: stvaranje temelja za Waldorfski vrtić u Istri!